Haal hier je nijntje Beweegdiploma. OKK's PEUTERGYM voor jongens en meisjes van (bijna) 2-3 jaar

De lessen worden gegeven in Sportzaal de Werf in Slikkerveer op donderdagmiddag tussen 16.00 uur en 17.00 uur.

Het is een Ouder & Kind Peutergymles, waarbij de ouder (mag ook opa, oma, tante of buurvrouw zijn) de peuter begeleidt onder leiding van een van onze gekwalificeerde intructeurs.

Geef u en uw peuter op via het contactformulier of stuur een e-mail naar info@okkridderkerk.nl en vermeld nijntje Beweegdiploma in het onderwerp. We ontvangen graag de naam en geboortedatum van uw kind en uw e-mail adres of 06-nummer.

Op dezelfde locatie wordt van 16.00 - 17.00 uur ook kleutergym lessen gegeven voor kleuters van 4-5 jaar. Ook hier kunt u zich voor aanmelden of langskomen en een proefles mee doen.

Contributie: € 39 per 2 maanden en éénmalig € 17,50 inschrijfkosten per kind.

Met de ondertekening van het Sportakkoord in 2020 heeft OKK Ridderkerk de eerste stap gezet naar de invoering van het nijntje Beweegdiploma. Inmiddels hebben 5 trainsters van OKK hun certificaat behaald en is OKK erkend en officieel ambassadeur.

De Koninklijke Nederlandse Gymnastiek Unie (KNGU) heeft enige jaren geleden het nijntje Beweegdiploma ontwikkeld. Het bestaat uit 2 series beweeglessen waarin jonge kinderen wekelijks alle essentiële basisvormen van bewegen leren op een speelse manier: balanceren, stoeien, springen, kruipen, rollen/draaien, klimmen/klauteren, zwaaien, samen spelen, balvaardigheid en bewegen op muziek. Het figuur nijntje is bekend in ieder gezin in Nederland en zet peuters en kleuters aan tot bewegen.

Het Beweegdiploma bestaat uit twee series van 20 lessen voor kinderen van (bijna) 2 t/m 5 jaar. Het programma is zorgvuldig samengesteld door de KNGU en wordt alleen gegeven door speciaal opgeleide trainers. Nadat de lessen zijn doorlopen, ontvangt het kind het nijntje Beweegdiploma waarmee een basis is gelegd voor vele andere sporten.

Bij vele sportverenigingen bestaat de mogelijkheid om vanaf vier/vijf jaar lid te worden en spelenderwijs kennis te maken met de desbetreffende sport. Vaak betreft dit een redelijk eenzijdige vorm van bewegen. Zo zal bij een balsportvereniging de nadruk liggen op balvaardigheid en zal bij een dansgroep bewegen op muziek centraal staan. Met het beweegdiploma maakt het jonge kind vanaf 2 jaar kennis met ALLE beweegvormen en zal zo een veel betere motoriek ontwikkelen. Goed leren bewegen vindt iedere ouder heel belangrijk én leuk, maar is helaas niet meer vanzelfsprekend of financieel haalbaar. Vroeg starten met regelmatig en goed bewegen, aangevuld met een positieve leefwijze zal zich op latere leeftijd dubbel uitbetalen.

Het nijntje Beweegdiploma ontwikkelt óók de sociale vaardigheden: samen spelen, samen bewegen, luisteren, wachten op je beurt, helpen en rekening houden met elkaar. Met het bewegen op muziek én juiste afwisselingen met links/rechts bewegen wordt het cognitieve vermogen ontwikkeld wat het kind weer helpt om beter te leren en te concentreren.

Mocht u Nijntje spullen ongebruikt op zolder hebben liggen, alles is bruikbaar en welkom. Dekbedden, ballen, kussenslopen, knuffels, tasjes enz. We kunnen alles gebruiken.