Liesbeth Grootendorst Koninklijk onderscheiden

01 november 2019

Afgelopen zaterdagavond werd tijdens de Uitvoering onze trainster Liesbeth Grootendorst volkomen verrast door de komst van de burgemeester van Zwijndrecht. De heer van der Loo was speciaal naar Ridderkerk gekomen om haar een Koninklijke onderscheiding op te spelden.

De onderscheiding ontving Liesbeth vanwege haar bijzondere sportieve en sociale verdiensten. Sportief bij OKK en sociaal in de hervormde gemeente van Heerjansdam, waar ze ontzettend veel vrijwilligerswerk doet.

Liesbeth was vorig jaar al 50 jaar als trainster werkzaam bij OKK, maar de aanvraagprocedure voor de onderscheiding kon niet op tijd worden afgerond. Wél werd zij toen uitgeroepen tot erelid van OKK én ontving zij een gouden speld van de KNGU.

Degenen die Liesbeth kennen, zullen beamen dat deze onderscheiding zeer terecht is. In zijn speech benoemde de burgemeester haar enthousiasme, inzet als trainster, scouting van jong turntalent (o.a. Ridderkerkse topturner Bart Deurloo is bij Liesbeth begonnen), organisatie van vele Uitvoeringen en het 'gouden trainersduo' dat ze jarenlang vormde met mede erelid Hans Mom, die al eerder ook werd onderscheiden.

De aanwezigheid van alle kinderen en overige familie maakte het voor Liesbeth nóg feestelijker. Zoon Michiel merkte, geheel in het thema van de Uitvoering 'OKK in Dromenland' nog op:

"Mam, straks word je wakker en moet je het lintje gewoon teruggeven; blijkt alles een droom te zijn geweest."

De burgemeester, die nog een aantal nummers na de pauze bijwoonde, kon Liesbeth echter 100% garanderen dat ze zich voortaan Lid in de Orde van Oranje-Nassau mag noemen.

Liesbeth, van harte gefeliciteerd met deze mooie onderscheiding!