OKK onderbouw kampioen!

17 juni 2019

Afgelopen zaterdag 15 juni kwam OKK Ridderkerk met alle turnsters van de A-selectie bij de derde en laatste turncompetitie in actie. De turncompetitie bestaat uit drie wedstrijden. Het gemiddelde van die drie wedstrijden zorgt voor de einduitslag.

In de tweede en derde ronde in Ridderkerk kwamen de overige niveaus van de verplichte oefenstof in actie en zij turnden in teams. In totaal 12 teams van 8 verschillende verenigingen. OKK-1 bestond uit Tessa, Anna, Neelysha, Y en Indy. OKK-1 werd deze wedstrijd tweede achter DVO Dordrecht die deze wedstrijd wist te winnen. OKK had alleen al zo’n voorsprong genomen met de eerste twee wedstrijden, zodat dit ruim genoeg was om in het eindklassement kampioen te worden.

OKK-2 bestond uit Lisa, Chelsea, Yasmin en Lois. Dit team werd opnieuw 4e, maar dat was genoeg om nog net voor KDO Alblasserdam de tweede plaats te bemachtigen in het eindklassement.

Keuze oefenstof in Zwijndrecht

’s Avonds kwamen ook de turnsters van de keuze oefenstof nog in actie in Zwijndrecht. In deze wedstrijd doen 9 teams mee van 6 verschillende verenigingen. OKK bestond uit Jasmijn, Sofie, Q , Sanne, Lotte en Izaelle. Vanwege meerder blessures was de de voorbereiding en bezetting op de toestellen niet optimaal, maar daar lieten de turnsters weinig van merken. Er werd hard gestreden om het beste resultaat neer te zetten. OKK werd deze wedstrijd 3e. In het eindklassement zorgde dat voor een hele mooie tweede plaats achter kampioen O&O Zwijndrecht.